lauantai 16. tammikuuta 2016

LOHIPASTA

 Minä olen saanut syntymälahjaksi vanhemmiltani olenkorvaamaton-geenin, joten töitä teen kuusi päivää viikossa, niin kuin ainakin kunnon yrittäjä. Koska on lauantai, tulin tänään töistä kotiin jo puoli neljältä! Kotona minua odotti kolme raavasta ja nälkäistä miestä, jotka halusivat ruokaa... Ei auttanut muuta kuin alkaa kokkailemaan jotain tosi nopeaa ja helppoa... Lohipastaa!

aineet:

n. 500g savulohta
1 sipuli
2 valkosipulin kynttä
2 dl kermaa
mausteita
1 dl chilitomaattisosetta
voita tai öljyä
jotain pastaa, mitä kaapista löytyy




 





Minä käytin pastaan kirjolohipalvia, joka on sitruunamarinoitu ja maustettu. Se on todella maukasta ja nopea käyttää. Mikä tahansa savukala käy mainiosti, mutta ne vaativat mausteita enemmän.





Laita pasta kiehumaan suolalla maustettuun veteen. Sillä aikana pilko sipuli ja valkosipulin kynnet pieniksi kuutioiksi. Kuullota ne sitten kuumalla pannulla oliiviöljyssä tai voissa. Lisää pannulle ruodittu savukala.

Kun kala on lämmennyt, lisää kerma ja chilitomaattisose. Mausta maun mukaan, mutta seos saa olla suhteellisen voimakkaan makuinen, koska pasta itsessään on miedon makuista ja lieventää kalaseoksen makua. Mausteeksi käy loistavasti myös erilaiset yrtit, mutta minulla ei niitä sattunut tuoreena olemaan.
Anna seoksen hautua sen aikaa kun pasta kypsyy.
Sekoita pasta ja savulohiseos keskenään. Tarjoile parmesanjuuston kanssa.



Ps. Miesteni puolustuksesi täytyy sanoa, että jokainen heistä osaa kyllä itsekin laittaa ruokaa! Ja osallistuvat muutenkin kotihommiin hienosti... useasti jopa ennemmän kuin minä, joka viihdyn hiukan liikaa tuolla työpaikalla... Tänään nyt vain sattui tällainen päivä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti